čtvrtek 27. října 2016

Recenze: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Harry Potter, #3)
Počet stran: 462
Série: Harry Potter, 3
Nakladatelství: Bloomsbury, 2014
Hodnocení Goodreads: 4.51 (z 1 781 563 hodnocení)
Anotace:
Harry Potter is lucky to reach the age of thirteen, since he has survived the murderous attacks of the feared Dark Lord on more than one occasion. His hopes for a quiet school term concentrating on Quidditch are dashed, though, when a maniacal mass-murderer escapes from Azkaban, pursued by the soul-sucking Dementors who guard the prison. It’s assumed that Hogwarts is the safest place for Harry to be. But is it his imagination that is making him feel eyes watching him in the dark, and should he be taking Professor Trelawney’s ghoulish predictions seriously?



These new editions of the classic and internationally bestselling, multi-award-winning series feature instantly pick-up-able new jackets by Jonny Duddle, with huge child appeal, to bring Harry Potter to the next generation of readers. It’s time to PASS THE MAGIC ON … 

On ten můj re-readingový maraton nekončil Vampýrskou Akademií, ale pokračuje Harrym Potterem. A co víc, když zrovna běží v televizi? Než nám tenhle týden dají právě třetí díl, vrhla jsem se na jeho knižní podobu.

Harry právě slaví svoje třinácté narozeniny, ale co se týče vztahu k Dursleyům, je to čím dál horší. Už to nedokáže vydržet - a pohár trpělivosti přeteče, když přijede Vernonova sestra Marge a tak nějak ji nafoukne. Utíká od toho všeho pryč, aby se zamotal do ještě větších problémů - z Azkabanu totiž utekl Sirius Black, poslíček Vy-víte-koho, a jde po Harrym.

Spousta lidí říká, že je tohle jejich nejoblíbenější díl. Já osobně mám nejradši Relikvie, ale kdybych si měla vybrat hned po nich, rozhodně bych sáhla právě po Vězni z Azkabanu. Ten díl se prostě čte jedna báseň. Pořád je to ještě pohádka, ale už to nabírá na vážnosti ohledně celé té věci s Harryho rodiči - což je na tom patrně to nejkouzelnější.
Harry stále věří v dobro s tou dětskou nevinností, ale taky už mu do mysli prostupuje temnota a začíná si svět kolem sebe uvědomovat v plné míře. Už jsem říkala, jak strašně zbožňuju, když se přes sérii hrdinové neskutečně vyvíjí? Harry je tím dokonalým příkladem. (Ostatně, když mapujete pubertu, jinak to ani nejde.) Ano, byly chvíle, kdy bych to nejradši propleskla, a to pořádně - ale je to Harry, naše hvězda...
Komu jsem tu ale chtěla pořádnou ubalit, tak Snape, když už jsme u toho. Jo, mám ho ráda. Po sedmičce to udělalo asi dost lidí. Ale když si říkám, co všechno udělal, než došel k oné katarzi - byl to hajzl. Tahle knížka to dokazuje víc než dost.
Ale ať nevynechám Golden Trio; Hermiona a Ron jsou prostě zlatí. Miluju ty jejich rozepře, doufám, že na ně v Prokletém dítěti nezapomněli.
Kromě zmíněných se tu objevují dvě postavy, které si získaly srdce většiny čtenářů, Lupin a Sirius. Sama je mám taky strašně ráda a představa všech těch Pobertů a současnosti je prostě... no, mrazí mě z toho v zádech.
Jo, a na Klofana-Buckbeaka Buckyho bych málem zapomněla. To zvířátko je prostě strašně roztomilý.

Vězeň z Azkabanu nás nehodlá blíže seznámit s Vy-víte-kým, na to si ještě budeme muset krapet počkat, ale naopak ukazuje studentskou stránku Bradavic po všech směrech. A víte co, Potterhead, co by ani jednou nezaváhal nad výletem do Bradavic, si nemůže stěžovat. Prozkoumávat všechny ty předměty a průběh školního roku je něco úžasného. Zvlášť, když jsem to četla dost dávno a většinu z toho pozapomínala. Dokážete si představit, jak jsem se rozčilovala, když mi došlo, co všechno zase ve filmu vynechali?

Dřív jsem nad tím trochu ofrfňovala nos s tím, že tenhle díl všichni milují, ale tak nějak se k nim přidám. Ono to ani jinak než pět hvězd ohodnotit nejde.
(A český překladatel má znovu můj obdiv, protože když jsem se v tom babrala v angličtině, marně bych nejspíš pátrala po českých ekvivalentech.)

Patří Vězeň z Azkabanu mezi vaše oblíbené díly? A taky vám bylo Lupina tak ohromně líto? (Prý je teď někde jeho příběh, tak se budu muset mrknout.)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥