pondělí 14. srpna 2017

Recenze: Turn The World Upside Down

Turn the World Upside DownPočet stran: 200
Série: ---
Nakladatelství: Harmony Ink Press, 2016
Hodnocení Goodreads: 4.10 (z 133 hodnocení)
Anotace:

They’d have to turn the whole world upside down to understand us… 

Hunter Donovan’s temper never used to be a problem. He lived the perfect life with the perfect family before the dark truth came spilling out. Now his dad’s in prison, and after Hunter explodes at school, accidentally hitting a teacher, his mom has him committed. 

Hunter doesn’t belong at Better Days. He needs to be stronger, not sent to a well-dressed loony bin. If he’d been better, less selfish, he would have realized something was going on under his own roof. No amount of psychoanalyzing and group therapy can change the past.

But among the bullies, fights, and bad cafeteria food, Hunter meets a group of friends: anxiety-ridden Casey, wild and exciting Rosie, recovering bulimic Bethany, and Stray, a self-harmer who doesn’t think he belongs anywhere. Around this group of misfits, Hunter doesn’t feel so alone and angry anymore.

Still, as he’s making friends and falling in love with Stray, the guilt is always there. If Hunter can’t open up and find a way to deal with what happened, he might fall victim to his mental illness—and he won’t be the only casualty.


Občas člověk narazí na knihu, o které nikdo z jeho přátel neslyšel, na Goodreads jste jediní, kdo to má v to-read listu, a vlastně ani sami nevíte, jak se to dostalo na ten váš. Sama nevím, kdy jsem tam tuhle knihu přidala ani že bych přemýšlela, kdy ji začnu číst, ale najednou nebylo co a já ve čtečce otevřela Turn The World Upside Down.
Znáte to, přesně tyhle momenty navnadí na jednu z nejdokonalejších knížek. (Včera jsem nostalgicky koukala na Lvího krále, tak buďte připraveni na pořádně vychvalovací recenzi.)


What kind of brother lets his sister gets hurt?


Hunter nemá zrovna skvělý život. Cítí se strašně, že nemohl pomoct svojí sestře Holly, kterou bůhvíjak dlouho znásilňoval jejich otec. Hunter nemůže pomoct svojí agresivitě, za kterou skrývá strach a hanbu, až jednou udeří i učitele. To se jeho matka rozhodne poslat jej do polepšovny Better Days. Hunter se cítí ještě hůř, chce z toho místa vypadnout, nevidí v tom žádnou spásu - dokud si k jeho stolu nepřisedne Rosie se svou partou. A s navazujícím přátelstvím Hunter získává nový pohled na svět.


Už mě znáte, když někde vidím lgbt knihu, většinou ji beru bez ohledu na to, o čem to vlastně má být. (A zatím jsem byla z devadesáti procent spokojená, tak proč to měnit.) Tady mě zaujala anotace, takže to byla jasná volba. A sotva jsem přečetla prvních pár stránek, skoro jsem ani nevěřila, jak moc jsem se do toho zažrala.
Hlavním hrdinou je výše zmíněný Hunter Donovan. Bála jsem se, že s ním budu mít trochu problémy, ale pokud se vyskytly, byly opodstatněné, a to se moc často nestává. Hunter je skvělá postava. Je na něm krásně vidět, jak se postupně přes knihu mění, ačkoli si to možná nejdřív neuvědomuje. Prostě hrdiny, kde se můžu babrat psychikou, žeru.
Zlatíčkem knihy je bezkonkurenčně Jeremiah, zvaný pouze Stray. Toho kluka jsem žrala už od doby, co se objevil, a za celou knihu si to nedokázal ničím pokazit. Fakt ne. Soucítila jsem s ním tak moc, až jsem si skoro připadala, že je skutečný.
Mezi další přátele v Better Days patří Rosie, Bethany a Casey - a to se mi tu líbilo snad nejvíc. Jak si každý prochází svým vlastním problémem, naprosto jiným než ostatní, a jak z toho postupně vybruslují. A vztahy mezi postavami, to je taky něco, co můžu. Tady to je prostě všechno tak krásně zobrazené, jak přátelství, tak rodina, že moje srdíčko jen skákalo radostí.

Výsledek obrázku pro my feels gifParents have the ability to fuck us up more than anyone else.


Jak jsem již zmínila, už po pár stranách jsem si byla jistá, že mě to bude bavit, a prostě jsem se od toho nemohla odtrhnout. Většinou, když čtu e-knihy, zabere mi to víc času, než kdybych to četla normálně, ale TTWUD jsem zhltla během dvou dnů. Ani chvíli jsem se nenudila, žádné bezduché pasáže, pořád jsem měla potřebu vědět, co se stane dál. Autorka mě dohnala k hlasitému smíchu i pláči. A jak pořád říkám, pokud se mnou kniha udělá obojí, je to jasný důkaz, že je skvělá.
(Jen té romantiky tam teda mohlo být trochu víc. I tak si ale nemůžu stěžovat.)
I sama autorka je neskutečně milý človíček. Pokud mě nějaká knížka dostane tak, jako třeba tato, píšu spisovatelům maily ohledně svých pocitů. A s Nyrae jsme si aspoň hezky pokecaly.

They're crazy. Crazy in a good way. A fun way. An upside down and backward way, maybe, but I like it.


Turn The World Upside Down by vám nemělo uniknout, ať už z jakéhokoli důvodu. Odteď budu v koutku někde držet palce, ať se to jednou objeví i na českých knihkupectvích. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥